Massica Bentahar
Born in 1980, Massica developed an interest for photography with the birth of her nephew, making him the main subject of most her photos, trying to fabricate mémoires for him. It is her relation to the passage of time that leads her to start photographing strangers, anonymous people in order to preserve, modestly, traces of a population at a given time.Self-taught, she gives more importance to the human being than to the technical aspects of photography. In the streets she let’s herself get carried away by the idea of serendipity.
A penny for your thoughts.
Cette série de photographies correspond à une période pendant laquelle l’auteur de celles-ci a aimé observer les passants non plus dans leurs interactions comme elle avait tendance à le faire auparavant, mais en prenant le temps de regarder l’autre lorsqu’il est seul. Dès lors, le photographe se prend non plus à imaginer par exemple ce que les autres peuvent se dire entre eux, mais ce que le sujet photographié se dit à lui-même. C’est par ailleurs dans ces instants fugaces que l’on parvient à saisir une expression, une posture, une attitude, un détail physique qui nous permettent d’imaginer une bribe de la vie des autres.
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